leftlogo

لو بتحب الفرايد تشيكن والبرجر.. جرب «Section F» وفوازير «Dega's»

A A A
فرايد تشيكن كاركي
Fried Chicken

إن كنت من مُحبي اللحوم أو الفراخ أو البرجر المُحضر بعناية الذي يذُوب في الفم، أو الفرايد تشيكن وهى تُقرمش معك في كل قضمة ومعها البطاطس والبيبسي، فستجد ما تُحب فياثنين من المطاعم التي اخترناها لك خصيصًا، حيث يُقدم Section F سندوتشات مختلفة من البرجر والفرايد تشيكن، أما Dega's فهو مُتخصص في الفرايد تشيكن والبرجر أكثر، ولتتعرف على ترشيحاتنا من منيو كل منهم واختر ما تُفضّل.


هتحتار في وجبات Section F 
الفراخ في Section F طازجة غير مُجمدة وهذا ما يُميزها، لأنك تضمن أنها نظيفة وفريش يوميًا، ويُقدم المطعم العديد من الـ Boxes الرائعة منها "سيكشن أف بوكس" ويتكون من قطع فراخ بوب كورن مقرمشة 300 جرام مع بطاطس وصوص الجبن، ولمُحبي الستربس فلديه وجبة "تشيكن ستربس بوكس" والتي تتكون من من 4 قطع استربس مع بطاطس وكلو سلو وعيش التورتيلا، ويُمكنك أن تطلب الوجبة بـ8 قطع أيضًا.


واستمتع بطعم التشيلي فرايز حيث البطاطس مع صوص الشيلي باللحم المفروم وفلفل الهلابينو وتشيز صوص ودريسنج من صوص الرانش، وللباحثين عن الأكل الصحي يُمكنك الاستمتاع بالهيلثي بوكس الجديد من Section F وهو شرائح من الفراخ المشوية مع بطاطس ودجز مشورية ومشروم مشوي فريش، مع خضروات، واستمتع بـ10 قطع أجنحة دجاج مع باربيكيو صوص ودريسنج رنش، أو بافلو صوص ودريسنج ريكفورد.


سندوشات سيكشن أف.. تجرب الدوريتوس ولا الـAdu؟
سندوتش Section F هو تجربة كلاسيكية للفرايد تشيكن مع صوص الجبن والخضروات، أما الـ Adu فهو فرايد تشيكن مع شرائح جبن أمريكي وكول سلو، والـ RJ لمُحبي الطعم الحار بصوص البافلو الحار والفلفل الهلابينو مع الدجاج المقرمش.


وإذاكنت من مُحبي الدوريتوس فاستمتع بسندوتش مكسيكو من "سكشن أف" بميكس من فرايد تشيكن والدوريتوس، أما الـ Papou فهو مُناسب لمحبي الطعم المدخن حيث هو يحتوي على شرائح بيف بيكون سموكد.


تجرب أنهى فزورة من Dega's؟
يُقدم Dega's مجموعة من العروض في رمضان، وكل عرض على اسم فزورة مُرتبطة بالشهر الكريم، والعرض الأول هو "فوازير فطوطة" ويتكون من 2 سندوتش برجر أو فرايد تشيكن مع 2 بطاطس و2 عصير و2 قطعة كنافة أو بسبوسة بـ115 جنيه، ولو كنت أنت و2 من أصحابك فاختاروا "فوازير ثلاثي أضواء المسرح" بـ 3 سندوتشات سوبر ديجاز، مع 3 كلو سلو و3 حلو بين الكنافة والبسبوسة.

 

أما "فوايز عروستي" فهي عرض للشلّة كلها، لأنك ستحصل على 5 سندوتشات مع 2 بطاطس فاميلي و5 عصير و5 قطع حلوى، و"ألف ليلة وليلة" هي وجبة الأكيلة والقرمشة بـ10 قطع فرايد تشيكن و10 استربس و2 بطاطس فاميلي و2 أرز سادة و5 عيش و5 عصير و4 كنافة أو بسبوسة.

FB_IMG_1651158894322Chili Fries

FB_IMG_1651158886152Adu Sandwich

FB_IMG_1651158810750Dega's Offer


advertisement

All rights reserved. food today eg © 2022