leftlogo

سندوتشات شرقي بس بجودة العالمي في 3 مطاعم مختلفة.. روح ومش هتندم

A A A
تناول سندوتشات Uncle Tonny
تناول سندوتشات من Uncle Tonny
محبو الأكل الشعبي والسندوتشات الشرقي في الأغلب يأخذون حذرهم عند طلب هذه الأكلات من الشارع، إلا أنه لن تحمل هم جودة الأكل بعد الآن، فريق "Food Today" يقدم لك بعض المطاعم المتخصصة في تقديم السندوتشات الشرقي التي نُحبها جميعًا ولكن بجودة مطاعم خمس نجوم، تعرف عبى ترشيحاتنا واختار المطعم المناسب لك لتستمتع بالسندوتشات مع أصدقائك.

كازوزه


تخصص مطعم كازوزة في تقديم أكل الشارع لكن بجودة مميزة، وبدأ مشوار مطعم كازوزه في المعادي، ثم انطلق منها إلى العديد من الأماكن وصولًا إلى الساحل، ليكون المطعم وجهتك المفضلة إذا كنت تبحث عن تجربة طعام شارع أصيلة ونظيفة، عليك الاستمتاع بطعم سندوتش كبدة جديد ومختلف، وسندوتش السجق الإسكندراني زي ما الكتاب بيقول، ولا يفوتك المخللات وسلطة البابا غنوج.
لتجد فروع المطعم في مول العرب: Thepark.
المعادي، شارع 9.
الشيخ زايد: Walkofcairo.
الإسكندرية: Designiamall.
دهب: شارع الفنار.
الساحل الشمالي: Lake Yard هاسيندا باي.
الساحل الشمالي: Mountain View.

Yokal


أجواء مختلفة بانتظارك في مطعم "يوكل" بداية من باب الدخول المصمم على شكل " ساطور" وقائمة طويلة مكتوب عليها بالطباشير " أحنا مش بنقدم اكل صحي"، والمقاعد الموجودة على شكل كرتونة حاجة ساقعة واللمبة موجودة على شكل علبة سمن، أما عن شكل قائمة الأكل، فهي موجودة على شكل "مقطورة" عربية، كل ذلك في فروع المطعم في 118 شارع 26 يوليو، الزمالك، وفي72  شارع الحرية، مصر الجديدة.

ليقدم يوكل منيو يحتوي على أصناف معدودة جدًا منها الكفتة والسجق والكبدة والسكلانس، وعروض يوكل عبارة عن، عرض "أبو عبير" عبارة عن 2 ساندوتش سجق و 2 ساندوتش كبدة بـ 49.5 جنيهًا وعرض "كبوت" عبارة عن 1 سجق، 1 كبدة، 1 كفتة، 1 بطاطس صوابع، 1 سكلانس، 1 كازوزة بـ 67.5 جنيهًا.

والعرض الأخير هو "توتالة" عبارة عن 2 كبدة، 2 سجق، 2 كفتة، كازوزة، 1 سكلنس مع بطاطس صوابع بـ 95.5 جنيهًا ومع كل العروض يأتي 4 أنواع مختلفة من الصوصات منها الطحينة والليمون المعصفر والشطة والمسطردة.

Uncle Tonny


"ستريت فود" من الآخر" هو شعار مطعم Uncle Tonny الموجود في الشيخ زايد والتجمع الخامس ومصر الجديدة، ويعتبر المطعم فرصة رائعة لمحبي أكل الشارع لكن يبحثون عن جودة مميزة، بسندوتشات متنوعة وصوصات مع البطاطس سواء عادية أو بالجبنة، والتشيلي بيف فرايز، والفرسكس عادي وسبايسي، ووافل فرايز، وليس فرايز عادية فقط.

ويُقدم "أنكل توني" أكلات شرقية متنوعة بين السندوتشات مثل الكبدة والسجق الإسكندراني والحواوشي بأنواعه، بجانب أطباق أخرى منها تشيز برجر وهوت دوج وكوردن بلو وشيش طاووق وفاهيتا فراخ.
سندوتشات كازوزه سندوتشات كازوزه

يوكل سندوتشات يوكل

Uncle Tonny سندوتشات Uncle Tonny

advertisement

All rights reserved. food today eg © 2022