الكريب اتعمل صاروخ في «خبزينو» وفطيرة المعلم حديث 6 أكتوبر

A A A
خبزينو
لو من اكتوبر أو محظوظ وعديت من هناك وشعرت بالجوع اسأل عن «خبزينو» بالاسم لأنه المكان الوحيد الذي يقدم الكريب "صاروخ متقطع زي الساندوتش يعني هتاكله بمزاج من غير لغوصة".

وقدم «خبزينو» أيضا أنواع فطائر وبيتزا لاتتخيلها ولديهم اكثر من 40 نوع كريب
وأقوى فطيرة عنده ومشهور بها هي فطيرة المعلم، "طبعا ولازم تجربها في كل مرة تروح فيها خبزينو".

وفطيرة المعلم بها "حشو جوه وبره حاجة ولو انت جعان ودي عبارة عن سجق بلدي وبسطرمة وميكس جبن موتزاريلا وكيري ورومي وشيدر وخضار وبتاخد حشو كامل مع بسطرمة علي الوش".

في «خبزينو» هتجرب نوع فطير جديد اسمه فطير شرقي حديث، حرفيا الفطير أقوى اختراع في أكتوبر حتي الآن ودي عبارة عن سجق إسكندراني وسوسيس وبسطرمة وميكس جبن وزيادة علي الوش بتاعتها متزوريلا وبسطرمة وسعرها بيبدأ من 91 جنيه.
 السندوتشات فراخ
نرجع لمكونات الصاروخ المقطع مثل السندوتشات محشي فراخ زينجر ومايونيز وكاتشب وخس حاجة كدة رايق، وبيخدموا حشو الكريب كويس جدا والعجينة بتبقي
مقرمشة كدة وعندهم كريب سوبريم سبيشيال زينجر فريش وسلامي وسموكد تركي وشيدر موتزاريلا وسعره 62  جنيها.

اللتراس فطيرة السجق «خبزينو» عنده السجق بلدي المنيو عندهم متنوع جدا مابين الباستات والحواوشي والساندوتشات والفطير الحلو واسعارهم حلوة جدا.

عندهم كمان البيتزا الإيطالي السي فوود غرقانة جوة الجمبري والكاليماري، والموتزوريلا مع الصوص الأحمر حاجة تفتح نفسكوا على الدنيا وسعرها يبدأ من 87  جنيه.

طاجن الأحلام
عند «خبزينو» طاجن مكرونة سي فوود ينسيك همومك ودة عبارة عن جمبري وكاليماري وستاكوزا مع الوايت صوص وموتزوريلا وسعره 75 جنيها.

والحلو للحلو في الآخر هو اكتشاف اسمه حلو خبزينو وهو عبارة عن فطيرة غرقانة دارك تشوكليت ووايت تشوكليت وعليها اوريو توينكز وبراونيز هوهوز فعلا حاجة وسعرها 85 جنيه.

وهناك لازم تجرب كمان فطيرة قشطة بلدي غرقانة مكسرات وعسل نحل عليها حليب كمان عشان تبقي دايبة كده تاكلوها .



All rights reserved. food today eg © 2022