leftlogo

الفطار المصري الأصيل.. أفضل مطاعم الفلافل في مصر

A A A
products-6
طبق فول

الفول والطعمية في مصر كالماء والهواء، و99% من الشعب المصري يعشقونهم بجنون، ولأنها الوجبة الرئيسية عند كثير من المصريين لاينقضي اليوم سوى البدء بهم في اليوم.. نقدم لكم في السطور القادمة أهم 5 مطاعم فول وطعمية في القاهرة، حتى تستمتعوا بأكلهم وجودتهم. 

فلفلة


 إذا ذكر الفول، ذكر مطعم فلفلة، وهو من أهم وأقدم المطاعم اللي بتقدم كل أنواع السندوتشات، وتتميز بأسعارها الرخيصة وسعرالسندوتش لديهم يبدأ من 4 جنيه، عنوان المطعم 15 شارع هدى شعراوي في وسط البلد.


أكرم جاد

هومطعم أصله إسكندراني، والفول والطعمية عنده مميزين جدًا، زي باقي السندوتشات، والميكسات التي يقوم بتقديمها أكثر من ممتازة، والسندوتش عنده يبدأ سعره من 3.50 قرش.

عنوان المطعم 8 شارع مراد ميدان الجيزة.


التابعي الدمياطي

يعتبر التابعي من أفضل المطاعم التي تقدم الفول والطعمية، طعم الاكل عندهم لا يقاوم، ويجب ألا ننسي ان سعر سندوتش الفول في المطعم يبدأ من 4.50 جنيه ونص زيه زي الطعمية، حيث ان هذا السعر في متناول ايدي الجميع ومناسب لكل المصريين، المطعم متواجد في 1 طريق الزهراء الرئيسي في المعادي ويوجد له فروع في المهندسين ونادي الزمالك وداندي مول والقرية الذكية والنادي الأهلي في مدينة نصر والجزيرة.

 قدرة

يعد مطعم قدرة من الأماكن التي تقدم سندوتش الفول بجودة ممتازة في الزمالك، ومشهود له بالنظافة والخدمة الممتازة، وسعر سندوتش الفول 28.60 قرش والطعمية تبدأ من 12.10 إلى 21 جنيه.

عم بشندي

مهما اتكلمنا عن مطعم عم بشندي مش ممكن نوفيه حقه، فهو يعتبر سلطان الفول والطعمية في مصر، ودايمًا المكان زحمة جدًا، وسندوتش الفول أو الطعمية أسعارهم بتبدأ هناك من 5 جنيهات، عنوان المطعم في 17 عمارات الشركة السعودية أمام البنك الأهلي، مدينة نصر.
hqdefault
سندوتش فول 


OIP (5)
سندوتش طعمية 


advertisement

All rights reserved. food today eg © 2022