leftlogo

تفطر إيه «تشيكن ولا ميكس جريل» من «ليمون وكمون»؟ اطلب 4 وجبات والخامسة هدية

A A A
group-of-friends-at-a-dinner-party-eating-at-resta-2022-04-13-21-12-11-utc
مطعم

«ليمون وكمون» من المطاعم التي أبدعت في أطباق الفول والطعمية وسندوتشات البطاطس، عادة المطعم الذي يعمل على نوع معين من الأكل مع تطويره وتقديمه بطرق مختلفة يكون مُتميزًا وناجحًا، وهذا ما حدث في ليمون وكمون، ويعتمد المكان بشكل أساسي على الأكلات الشرقية، لكنه يُقدمها بشكل مختلف ومميز بعيدا عن الطعم التقليدي لها، يُرشح لك Food Today الحصول على فطار وسحور مُميز في لمون وكمون مع أصحابك وعائلتك وتصنع أوقاتًا مميزة في ليالي رمضان.


عروض لمة الفطار

وجبات الإفطار في ليمون وكمون تتنوع بين أطباق الفراخ واللحوم حتى تختار ما يُناسبك، يُمكنك أن تختار وجبة تشيكن جريل وهى قطع من الفراخ المشوية على الجريل مع خضار سوتيه وتٌدم مع أرز بسمتي أبيض.


أما إذا كنت تُفضل الكفتة فيُمكنك الاستمتاع بالأرز البسمتي مع الكفتة المشوية وسلطة الطحينة الرائعة الخاصة بليمون وكمون، وأيضًا يُمكنك الحصول على وجبة شيش طاووق من منيو ليمون وكمون الرائع، حيث قطع الشيش مع الأرز البسمتي والخضار السوتيه، أما لو كنت تحتاج لوجبة إفطار بعد جوع صيام يوم طويل فيُمكنك أن تطلب وجبة ميكس جريل، وهى تتكون من كفتة، شيش طاووق، فراخ جريل، مع أرز بسمتي وخضار سوتيه.

عروض السحور تكفي شخص وأكتر

عرض انا لوحدى يُمكنك الاختيار ساندوتشين من سندوتشات فول سادة شامي، جبنة بيضاء بالطماطم، فول ليمون و كمون شامي، طعميه شامي، طعمية بابا، جبنة قديمة.
أما عرض "أنا وانت" فيُمكنكم أن تختاروا 5 سندوتشات من نفس القائمة، بينما عرض الصحاب واللمة حيث يُمكنك اختيار 7 سندوتشات بين فول زيت حار، فول بالزبدة، فول ليمون و كمون، طعميه بليمون معصفر، طعمية سادة، طعمية اسكندراني اسكندرانى، بطاطس محمره، شيبسى، بطاطس بوريه.

تقدر تاكل إيه تاني من ليمون وكمون؟

بجانب وجبات رمضان فيُمكنك الاستمتاع بأكلات مختلفة من منيو ليمون وكمون لأنك ستجد فيه وجبات وسندوتشات وحواوشي أيضًا، فيُمكنك أن تحصل على حواوشي بالبسطرمة أو بالجبنة، أو سندوتشات كبدة وسجق إسكندراني، وسجق مخصوص بدبس الرمان، وأيضًا يُمكنك أن تطلب سندوتشات تشيكن جريل بالجبنة الشيدر، شيش طاووق، وبانيه بالشيدر، وفراخ ميكسيكان، بجانب وجبات الفراخ المشوية والفراخ بصوص الكاري أو صوص الليمون.

لو نفسك في سحور مختلف.. يبقى جرب دول

إذا كنت من مُحبي الاختلاف فيُمكنك أن تحصل على أطباق وسندوتشات مميزة في السحور، منها الفول بالليمون المعصفر من ليمون وكمون أكثرمن رائع، وأطباق الأومليت بالجبنة الشيدر، والسجق، والأومليت بيتزا.
ولو كنت من مُحبي اللبنة فيُمكنك أن تحصل على لبنة بزعتر، في البطاطس ستجد اختيارات متنوعة بين البطاطس بالجبنة الرومي، والشيدر، أو بالكسبرة والثوم مختلفة أيضًا، يٌمكنكأن تحصل على طعمية سبايسي بالطريقة الإسكندراني أو بالليمون المعصفر.

ليمون وكمون فين ؟

ليمون وكمون موجود في 15 شارع طيبه خلف نادي الصيد متفرع من شارع جامعة الدول.


FB_IMG_1650114227634
سندوتشات السحور


FB_IMG_1650114211920وجبة ميكس جريل


FB_IMG_1650114193208طعمية لمون وكمون

advertisement

All rights reserved. food today eg © 2022