leftlogo

جرب تفطر في «ولاد رزق» ولا «+90» قبل رمضان ما يخلص.. «صواني كباب وكفتة وحمام»

A A A
عزومة أصحاب في المطعم
مجموعة أصدقاء في المطعم

في مطعم "ولاد رزق" ومطعم"+90" ستجد اختيارات مختلفة لوجبات الإفطار بداية من الحواوشي والكفتة والكباب والمحاشي والمشويات، وفي الأيام الأخيرة من الشهر الكريم يُمكنك أن تخرج مع أسرتك أو أصدقائك لتناول الإفطار سويًا على الصواني المختلفة التي يقدمها المطعيمن، وتعرف على ترشيحات Food Today من منيو كل منهما واستمتع أنت وأحبابك بفطار رمضاني رائع.

عروض مشويات ولاد رزق

يُقدم مطعم "ولاد رزق" العديد من الوجبات الرمضانية الرائعة بداية من وجبات الفرد، مثل ميكس نيفة وكفتة، مع 2 حواوشي وعيش وسلطة خضراء وسلطة طحينة وبطاطس محمرة بـ80 جنيها، أما الوجبة الثانية فهي تتكون من 1/8 كفتة و 1/8 طرب مع حمام محشي وأز بسمتي بالمكسرات وسلطة خضراء فهى بـ120 جنيه، ويُمكنك الحصول على وجبة مشكل تتكون من 1/4 نيفة و14 كباب و1/4 كفتة مع سلطة خضراء وسلطة طحينة وأرز بسمتي وبطاطس محمرة وبيبسي بـ200 جنيه، أما وجبة الصحاب فهى عبارة عن 1/2 طرب + 1/2 كفتة + فرخة تكا، وتُقدم مع أرز وسلطات وبيبسي بـ300 جنيه.

3 وجبات تكفي العيلة كلها في "ولاد رزق"

استمتع بوجبة العيلة التي تُناسب العزومات واللمّة من مشويات "ولاد رزق" والتي تتكون من 1/2 ريش + 1/2 نيفة + 1/4 كفتة + 1/4 طرب + 1/8 سجق وتُقدم مع سلطات وبيبسي وأرز، أما وجبة الوحوش فهي تتكون من كيلو كفتة + 5 حواوشي + 2 فراخ تكا مع السلطات والأرز والبيبسي بـ500 جنيه.


وللولائم والعزومات يُمكنكم طلب "وجبة ولاد رزق الخاصة" التي تتكون من 4 حمام وكيلة نيفة وكيلو كباب وكيلو كفتة وكيلو طرب وتُقدم مع 4 شوربة حمام وسلطات وأرز وبيبسي. صنية رمضان المميزة عبارة عن كيلو كباب - كيلو كفتة - 2 فرخه تكا - 2 حمام محشي - موزة - 1/2 نيفة - 1/2 طرب - 1/2 سجق ضاني - 2 طاجن ملوخية - 2 طاجن ورق عنب - سلطات - أرز - بيبسي.

اطلب انت واصحابك صواني من "+90"

 مطعم "+90" يُقدم وجبات خطيرة من الحمام والكباب والكفتة والمحشي وغيرها من المشويات، فـ"صنية النصر" تكفي لفردين وتتكون من (٢حمام محشى+٦ قطع كفتة+٢قطعة كباب+١٠قطع ممبار +٢٠قطعة ورق عنب+١/٢ك ارز+١/٢ك سلطة+١/٤ك طحينة).
أما "صنية جونيور" فهى (٩قطع كفتة + ٩قطع شيش طاووق + ٦قطع فراخ شيش +٢٠ قطعة ورق عنب +١٠ قطع ممبار+ ٣سمبوسك +١/٢ك ارز + طاجن ملوخية +١/٢ك سلطة +١/٤ك طحينة + عيش).

ولو كنت من مُحبي السجق المشوي والحواوشي فاستمتع بـ"صنية أبو الجو"، والتي تتكون من ٦ قطع فراخ شيش + ٦قطع كفتة + ٤قطع صدور مشوية + ٤قطع كباب + ١/٤ك سجق مشوى + ٢رغيف حواوشى + 1/2 ك أرز+ ٢٠قطعة ورق عنب + ١/٢ك سلطة + 1/4 ك طحينة + عيش.
أما "صنية السعادة" كلها سعادة بالفعل مع ٦ قطع كفتة + ٤ قطع فراخ + ٤ قطع شيش طاووق + ٢قطعة صدور مشوية +١/٢ك ارز +٦قطع ممبار +١٠قطع ورق عنب +١/٢ك سلطة +١/٤ك طحينة + عيش.

العزايم ولمة العيلة محتاجة "صنية المأمون" من +90

وإذا كنت من مُحبي الأكل البيتي من المحشي والفراخ المشوية، فيُقدم لك مطعم "+90" صنية "أكلة ماما" وتتكون من ١٢قطعة كفتة + ٦ قطع فراخ شيش + ٢رغيف حواوشى + ١/٤ك ممبار+ ١/٢ك محشى مشكل +١/٢ك أرز + ١/٢ ك سلطة + ١/٤ك طحينة + عيش.

أما صنية "الشيف الرايق" فهى ٤قطع ريش + ١٢ قطعة كفتة +٤ قطع صدور مشوية + ٤قطع كباب +٣٠قطعة ورق عنب +١٥قطعة ممبار +٢طاجن ملوخية + ١/٢ك أرز+١/٢ ك سلطة+ ١/٤ك طحينة + عيش.

وفي الأخير ستجد في المنيو "صنية المأمون" والتي تكفي 6 أفراد وتتكون من ١٦ قطعة كفتة + ٨ قطع كباب +١٢ قطعة فراخ شيش +١٠قطع صدور مشوية +١٠قطع سمبوسك +٣ طاجن ملوخية +٢٠ قطعة ممبار+٦٠ قطعة ورق عنب +١ك ارز+١ك سلطة + ١/٢ك طحينة +عيش.

90
صنية المأمون من +90

900
صنية جونيور من +90

wlad rzk
صنية ولاد رزق

advertisement

All rights reserved. food today eg © 2022