leftlogo

عمر الرفاعي.. كبابجي قالب الدنيا في أكتوبر والسر في الحمام والكوارع

A A A
الرفاعي2
كبابجي الرفاعي
للباحثين عن طعم جديد للكباب في مدينة 6 أكتوبر، يمكنك الان اكتشاف مكان من نوع خاص وتحديدا في  6 محور جمال عبد الناصر - الممشي السياحي مول Square خلف مول العرب.

في كبابجي عمر الرفاعي هتكتشف المكان حرفيا وهتكتشف اللحمة الضاني زي مالكتاب بيقول، وأكثر ما يميزه أن المنيو  كامل من منتجاتهم ومن مزارعهم، لضمان طعم وجودة عالية، بجانب أسعاره المعقولة وطريقة الطهي والديكور وجو المرح والسعادة في المكان.

عند كبابجي عمر الرفاعي هتكتشف أيضا إنه من الأماكن القليلة التي تقدم كل شيء من الأساس في  center kitchen  الخاص بهم مثل السجق والممبار والكفتة والريش والكباب لحمة ضاني وقطعية واحدة دايما  مائة في المائة.

حلاوة الطواجن


و"حرفيا اللحمة الضاني اللي جوة الطواجن مزبدة ولاتقاوم من جمالها ممكن تاكل قطعة اللحمة في قطمة واحدة وننصحكوا تجربوا طاجن لحمة بالبصل مليان لحمة وطاجن بطاطس باللحمة".

لكن أكثر مايفاجئك عد عمر الرفاهي هي أن تطلب طشة الملوخية لايڤ قدامكم "عشان تبقي سخنة مولعة ".

الغريب إنك هتكتشف  إنه لأول مرة تشوف كبابجي بيستخدم أغلي أرز بسمتي "هندي أبو حبة رز طويلة وهو أجود أنواع الأرز البسمتي وده عشان هما بيقدروا تفاصيل الأكل كويس وأصحاب المزاج هيحبوا الأكل الحرش قوي هناك".

أكيد أكيلة الحمام ليهم نصيب في عمر الرفاعي مع أحلى حمام بلدي ممكن تأكله في أكتوبر، وبسبب استخدام المطعم لنوع أرز وفريك عالي الجودة مع فارق في طعم الحمام .

وبالنسبة لتتبيلة الفراخ فهي من نوع خاص في كبابجي الرفاعي واللي ليها سر عنده لايفصح به لأحد.

عشق الحلو


ولو أنت من عشاق الحلويات لابد أن تجرب الكبدة والكلاوي والقلب الضاني "عندهم حاجة في حتة تانية خالص".

وهناك هتكتشف إن قطعية الموزة عند كبابجي عمر الرفاعي من "العظمة الي فوق بسعشان يحافظوا علي نعومة اللحمة وطعمها يكون طري ومستوية وتشرب التتبيلة كويس ودي معلومة ليك عن أحلى قطعية موزة تشتريها".

وطبعا المحاشي والممبار في الكبابجي فتقدم  من مطابخهم بطعم وريحة محشي المنزل،  وطواجن ورق العنب بالكوارع لاتقاوم بجانب شوربة كوارع .

الفيو عند عمر الرفاعي في الأوبن إير والهواء الطلق ومع طريقة الطهي والتقديم والمكان سوف تعيش تجربة استثنائية.

عروض الرفاعي

مطعم كبابجي عمر الرفاعي بيقدم عروض جديدة لزبائنه عبارة عن ١ حواوشي هدية لما تشتري 4 حواوشي.
- لتر بيبسي هدية لما الأوردر يكون 400 جنيه أو أكثر.
- التوصيل مجانا في أكتوبر وزايد لأخر شهر نوفمبر.

العنوان :


 6 محور جمال عبد الناصر - الممشي السياحي مول Square خلف مول العرب .

الرفاعي
الرفاعي4
advertisement

All rights reserved. food today eg © 2022