leftlogo

في «Le Trio» مصر الجديدة مش هتنسى ليلة «الكوردن بلو».. فطارك وسحورك هناك

A A A
cheerful-millennial-couple-eating-together-at-coff-2021-09-02-23-52-09-utc
Le Trio

إذا كنت قريبًا من مصر الجديدة فيُمكنك أن تستمتع بيوم رمضاني مُميز في Le Trio حيث يُقدم المكان وجبات رائعة للإفطار والسحور مع أجواء رمضانية تحلّي ليالي رمضان.


وجبات الفطار في Le Trio تتنوع بين المشويات والأطباق الجانبية المُميزة أيضًا، بينما السحور يعتمد على الأطباق الشرقية التي لا يخلو منها السحور المصري، لذلك تعرف على ترشيحاتنا من منيو Le Trio واستمتع مع أصحابك بيوم رمضاني مختلف.

ممكن تفطر إيه في Le Trio ؟

بين وجبات مختلفة للحوم والفراخ يُمكنك الاستمتاع بفطار رائع في كافيه Le Trio، جميع الوجبات الرمضانية تحتوي على مُقبلات وسلطات وشوربة وعصير رمضاني بجانب طبقك الرئيسي، بالإضافة للبطاطس والأرز والحلويات الشرقية الموجودة مع كل وجبة.


يُقدم Le Trio وجبة كفتة مشوية، تشيكن مشروم، كوردن بلو رائع وكرسبي، وشيش طاووق تشعر بأنه مختلف بالفعل عن الطعم المعتاد، وتيشكن كرسبي، فراخ بانيه، وتشيكن بصوص الليمون رائعة إذا كنت تُحب الطعم الخفيف لصوص الليمون مع الأكل، كل الوجبات تُقدم مع عصير وشوربة وسمبوسك، ورق عنب، سبرنج رولز، كبيبة، مع سلطة ومخلل والأرز والبطاطس والحلويات الشرقية.

طب والسحور ؟

اللمة على سفرة السحور في Le Trio مختلفة مع أطباق شرقية رائعة في الطعم والشكل والرائحة، رائحة الأومليت والطعمية الساخنة وصوت البطاطس أثناء تحميرها في الزيت يخطف قلبك.


من أطباق الفول يُمكنك أن تطلب فول بالزبدة، فول زيت وليمون، فول بالسجق، وفول على الطريقة الاسكندرانية بالخضروات.


يوجد لديهم في Le Trio أيضًا طعمية، بطاطس، جبنة بطماطم، مشكل جبن، بجانب أطباق الأومليت سواء أومليت سادة أو أومليت بالبسطرمة، بجانب سلطة بلدي وزبادي.

جرب وجبات السحور..

بجانب أطباق السحور يُمكنك طلب وجبة من الوجبات الثلاث للسحور، الوجبة الأولى تتكون من فول من اختيارك وطعمية وجبنة بطماطم وبيض مسلوق وبطاطس مع سلطة وعيش وزبادي بـ55 جنيها.


أما الوجبة الثانية فهى فول مع جبنة بطماطم وطعمية وبطاطس وأومليت من اختيارك مع سلطة وعيش وزبادي بـ58 جنيها، أما لو طلبت المنيو كله في وجبة 3 التي تتكون من فول من اختيارك، ميكس جبن، أومليت من اختيارك، بطاطس، طعمية، وسلطة وعيش وزبادي بـ68 جنيها.

Le Trio موجود فين ؟

Le Trio موجود في 21 شارع أحمد أمين ميدان سانت فاتيما أمام بنزيمة مصر - مصر الجديدة.


beautiful-lady-in-a-restaurant-2021-08-26-16-21-19-utc

مطعم
FB_IMG_1650114727243Trio Cafe
FB_IMG_1650114699122منيو الفطار من Le Trio


FB_IMG_1650114699122منيو الفطار 

advertisement

All rights reserved. food today eg © 2022