leftlogo

لو مش هتاكل اعمل فوتوسيشن.. مطاعم في القاهرة ديكوراتهم مدهشة

A A A
6-1024x683
أفضل مطاعم ديكور مدهش بمصر

المطاعم من الأماكن التي يقضي فيها الكثير من الناس جزءا كبيرا من أوقاتهم لتناول الطعام، ولذا يجب اختيار المطاعم الجيدة.


 ويوجد العديد من المطاعم في مصر التي تتميز بتصميمها الفريد من نوعه، وديكورها الرائع.
أجمل حاجة لما تلاقوا مطعم أو كافيه أكله ومشروباته تكون حلوة، وكمان خدمته كويسة وسعره على قد الإيد، لكن الحقيقة جمال التجربة بيزيد لما المكان نفسه تكون ديكوراته مميزة، وقتها بنحس إن المعادلة اكتملت فعلا، ونفسنا بتتفتح على الأكل والشرب، وبنحس إننا نفسيا مبسوطين.


الديكور يجذب العملاء للمطعم وتساعد علي تحسين مزاج ونفسية العملاء الذين يزورون مطعم يختلفون تماما عن الذين يزورون المقهى لذا يجب أن تساعد المظهر الخاص بالتصميم والديكورات، ودائما ما تشكل فرقا للزوار.

مطاعم في القاهرة ديكوراتهم مدهشة

Estekana Lounge

داخل مطعم استكانة بالدقي، هتعيشوا جو مختلف، بديكورات هتنقلكم لعالم تاني، وهتحسوا أنكم انتقلتم لحقبة ملكية قديمة بفخامة أثاثه وكراسيه الكبيرة وترابيزاته المميزة، والمكان فيه 3 أماكن للأكل، دور علوي، ودور أرضي، وكمان أوبن إيريا.
وعنوانه 49 شارع ميشيل باخوم، الدقي بجوار نادي الصيد، الجيزة.

Oldish

من أجمل الأماكن اللي ديكوراتها مميزة، وهناك هتقدروا تدخلوا في مود لطيف وجميل، سواء قعدتم في الأوبن إيريا أو في الصالة المغلقة، ويتميز المكان أن قعدته ليها طابع خاص، لا هي بلدي ولا كلاسيكي، هي مزيج مختلف هيخليكم مش عاوزين تقوموا منه.
وعنوانه 20 شارع محمد محمود – خلف الجريك  كامبس – التحرير.

أسماك الشامي Fish &chips 

لما تكونوا قاعدين في مكان كله ورد وديكورات جميلة مختلفة، وكمان خدمة مميزة، وأكل تحفة، يبقى دي الخروجه الصح اللي كل واحد مننا بيتمناها، وده اللي بيميز أقدم محل سمك في وسط البلد بعد تجديده، ونزود عليهم كمان أن المكان فيه طاقة إيجابية حقيقية، وماتنسوش تتصوروا عند البلكونة بتاعتهم لأنهم رافعين شعار “لو مكلتوش.. اتصوروا”.
وعنوانه 37 شارع البستان – بجوار محطة مترو محمد نجيب – باب اللوق.
9760552e-4dd5-48c8-b122-d098ab4e29e1
أجمل ديكور مطاعم بالقاهرة
3-1-1024x683
مطاعم يجب زيارتها
2202216215635915961296
لو مش هتاكل.. أتصور

advertisement

All rights reserved. food today eg © 2022