leftlogo

حرب النجرسكو تشتعل بين الشيفات نادية السيد وأية حبيب.. ايه الحكاية؟

A A A
الشيف نادية السيد
الشيف نادية السيد
اذا كنت من متابعي محتوى الطبخ وصفحات الشيفات على السوشيال ميديا أو حتى لم تكن كذلك ستلاحظ حملة التضامن التي ظهرت على الفيس بوك بإسم متضامن مع الشيف نادية السيد، ورغم أن القصة لا يعرفها الجميع ولكن الجميع يتضامن مع نادية السيد صاحبة اشهر صفحات محتوى الطهي ووصفاتها التي يعرفها الكثيرين، ماذا حدث بالتحديد؟

النجرسكو السبب!



الأمر بدأ عندنا قامت نادية السيد بنشر صورة من اليوتيوب لوصفة النجرسكو بعنوان طريقة عمل النجرسكو زي المطاعم بالظبط للشيف أية حبيب، وكان التعليق (لا يا معلم واضح) يعبر عن سخرية نادية السيد من طريقة النجرسكو، ومن هنا أشتعل فتيل الحرب بين متابعي نادية السيد ومتابعي أية حبيب.

لا دي بتاعتي مش بتاعتك!


الخناقة هنا على طريقة عمل النجرسكو ، نادية السيد تتهم أية حبيب بسرقة أسلوبها في عمل الاكلات وكتابة الكابشن الخاص بفيديوهات اليوتيوب، ورغم أن نادية السيد لديها متابعين بالملايين مقارنة بأية حبيب إلا أن نادية لم تتجاهل الأمر وركزت مع ما تقدمه أية حبيب، وهي بالمناسبة عادة تنتهجها نادية السيد دائما تنشر بوستات عن قيام صفحات بسرقة فيديوهاتها ووصفاتها حتى أن أحد متابعين نادية السيد انتقدتها وقالت لها ( انا بحبك بس بطلي شكوى).

نادية السيد ترد!


والله العظيم انا شيرت البوست ده علشان في متابعه كتبتلي ( انا كنت علي وشك اغير نظرتي ليكي من كتر مابيشتمووو فيكي اليومين دول كويس انك رديتي ودافعتي عن نفسك ) للدرجادي عاوزين يشوهو صورتي علشان بدافع عن حقي انا عمري مارديت علي الناس اللي بتشتم. فيا بس انا فايتررر ومش هاسيب حقي بردو وانا رديت عليهم في البوست.   
اخيرا لو الغرض من الكلام د ان انا اسكت واسيب فيديوهاتي تتسرررق ومابلغش فأنا مش سلبيه و بردو مش هاسيب حقي ومجهودي وتعبي يروحو علي الأرض بعد كل المجهود والتعب اللي شرحتهولكم في الاول.



أية حبيب
أية حبيب
advertisement

All rights reserved. food today eg © 2022