leftlogo

لو نفسك في سندوتش برجر لذيذ.. هندلك على أحسن مطاعم بتعمله في مصر

A A A
eating-burger برجر جديد (5)
تناول سندوتشات البرجر

سندوتشات البرجر تعتبر من أحلى وأشهر السندوتشات، التي يمكنك الحصول عيها في جميع الأوقات ولها عشاقها كبار وصغار، ولتستمتع بأحلى سندوتش برجر بالإضافات والصوصات المختلفة مهما كان ذوقك في الأكل، فريق "Food Today" يرشح لك بعض مطاعم البرجر المتميزة في تقديم سندوتشات ومذاق لا يقاوم.

Shocks


يتم تقديم العديد من أنواع السندوتشات المختلفة في عربة Shocks، ومن بينها البرجر بأشهى الوصفات والإضافات المتنوعة والصوصات التي تناسب جميع الأذواق مع عدد من سندوتشات الدجاج المقرمش، فنرشح لك تجربة سندوتش "تريبل بي"، وهو عبارة عن ميكس الجبن وصوص الباربكيو اللذيذ والبيف بيكون.

 

ولعشاق المشروم والبصل المكرمل ننصحكم بتجربة سندوتش أونيون ومشروم، وإلى جانب البرجر يوجد العديد من المقبلات والهوت دوج، والمشروبات.
تجد فروع شوكس برجر في مول العرب: The Park، بوابة 15.
التجمع الخامس:Waterway.
مصر الجديدة: شارع بغداد، الكوربة.
الساحل الشمالي: La Vista Bay.
Mountain View رأس الحكمة.
Lakeyard, هاسيندا باي.

Daddy’s Burger


في واحد من أشهر مطاعم البرجر بمصر، يمكنك الاستمتاع بالسندوتشات الغارقة بالجبن مثل سندوتش الـCheese Burger لمحبي الجبنة الشيدر، فالسندوتش يحتوي على قطعة من البرجر المشوي اللذيذ بالإضافة إلى كل من صوص وجبن الشيدر، وبجانب السندوتشات المتنوعة، يتيح المطعم فرصة طلب برطمان مليء بالجبنة السايحة لتضيفه على أي نوع من سندوتشات داديز المختلفة.


كما يُقدم "داديز برجر" عروض مختلفة على سندوتشات البرجر منها عرض الـ "Solo Daddy" المكون من سندوتش بأختيارك من سموكري، اولد سكول أوشرومز، مع بطاطس مقلية وكانز بسعر 85 جنيها، أو عرض الـ "Double Smash Daddy" المكون من 2 سندوتش سماش دبل باختيارك من تشيلي دي أوتشيز برجر،وتيكساس فرايز مع 2 كانز بسعر 200 جنيه.

وتجد مطعم Daddy’s Burger بالعديد من الفروع في مدينتي، مدينة نصر، الدقي، التجمع الخامس، الشيخ زايد، المعادي، مصر الجديدة، العبور في داندي مول.

Mince


يُوفر مطعم Mince العديد من سندوتشات البرجر المُميزة منها الـ BBQ بالبرجر والمشروم الطازج وصوص الباربكيو وقطع التركي المدخن، وسندوتش الـBeef Bacon بأصابع الموتزريلا، والبيف بيكون تحفة مع صوص الرانش.

 كما يوفر مطعم Mince أفكار مختلفة في قائمته كافية لدفعك للتجربة، وخاصة السندوتشات التي استبدل فيها Mince الخبز بالجبن والبطاطس، لذلك عليك تجربة اختراع "Ultimelt"، فقط تخيل قطعة البرجر المتبلة بعناية تتوسط قطعتين من الجبن المشوي بدلاً من الخبز، فكرة جديدة لسندوتش تشيز برجر، في مطعم Mince سوف تتناول سندوتش من البرجر بدون عيش فقط قطعتي الجبنة وبينهما قطعتي البرجر.


تجد فروع Mince في مول سيتي ستارز، بوينت 90، كايرو فيستفال سيتي، مول مصر، كابيتال بيزنس بارك، ميفيدا، سيتي سنتر ألماظة، الجيزة 12 شارع النيل ومدينتي، وفي الساحل الشمالي في مراسي، هاسيندا وايت، Mountian View، Lake Yard وLa Vista.
Shocks سندوتشات البرجر في Shocks
 تناول سندوتشات البرجر من Daddy’s Burger
Mince سندوتشات البرجر من Mince

advertisement

All rights reserved. food today eg © 2022