leftlogo

لو بتحب الفرايد تشيكن والقرمشة؟.. اعرف منيو «كرسبي ميلز» و«مولو بروست» واختار براحتك

A A A
فرايد تشيكن
فرايد تشيكن
 إذا كنت من مُحبي الفرايد تشيكن فإليك اختيارين من ترشيحات Food Today، حيث يُمكنك تجربة مطعم "كرسبي ميلز" المتميز بالوجبات والسندوتشات المقرمشة، أو مطعم "مولو بروست" الشهير بالفراخ البروست الكرسبي، ونُرشح لك اختيارات مميزة من المنيو لكل منهما، فتعرف على ترشيحاتنا واستمتع بقرمشة مختلفة مع "كرسبي ميلز" و"مولو بروست".

تاكل إيه من مطعم مولو بروست؟

من السندوتشات التي يُمكنك تجربتها في "مولو بروست" هو المولو توسيتر بصدور الفراخ المتبلة مع صوص شيدر ومايونيز في عيش التورتيلا، ويمكنك أيضًا تجربة مولو زينجر بقطع الفراخ المقرمشة مع صوص الشيدر مع صوص مولو مميز، ومولوتوف لمُحبي الفراخ المتبلة مع البيف بيكون.
 
أما إن كنت من مُحبي الطعم السبايسي فيُمكنك أن تطلب MoloBino بصدور الفراخ المقرمشة مع الهالبينو، وللطعم المدخن يُمكنك أن تتناول مولو سموكد لأنه يحتوي على تركي مدخن.

وجبات مولو بروست متتفوتش

الوجبات في مولو بروست تتنوع بين وجبات Solo تكفي لشخص واحد ووجبات عائلية، ومن الوجبات السولو وجبة Quatro التي تتكون من 4 قطع فراخ مع ثومية وكول سلو و2 خبز، و Super Strips حيث يتكون من 5 قطع من استربس مع بطاطس وثومية وكول سلو، و Brostrips يأتي لك بقطعتين فراخ مع 3 استبرس وبطاطس وثومية وأرز وكلو سلو، و Great Molo ساندوتش مايتي زنجر مع قطعة دجاج وأزر وكول سلو وبيبسي.

 

وبالغضة إلى ذلك فإن الوجبات العائلية ممتازة في "مولو بروست" لأنها تكفي أكثر من شخص وبالتالي فهي مناسبة للخروجات الكبيرة والعزومات، والشلة الأكيلة، ونُرشح لك وجبة Friends Meal وهى تتكون من 9 قطع فراخ، بطاطس عائلي، 3 ثومية، 3 كول سلو، 4 خبز، لتر بيبسي.
 
كما يمكنك اختيار وجبة Grand Meal التي تتكون من 6 قطع فراخ و5 استربس وساندوتش مولو زنجر وبطاطس عائلي و3 ثومية و3 كول سلو وعيش وبيبسي، أكبر وجبة لديهم هي الـ Magic Meal وتتكون من 11 قطعة فراخ و6 استربس مع بطاطس و4 أرز و5 ثومية و5 كول سلو و8 خبز و2 لتر بيبسي بـ325 جنيه.

جرب الـ Family Meals من "كرسبي ميلز"

في مطعم "كرسبي ميلز" ستجد سندوتشات مختلفة من الشاورما والفرايد تشيكن وأطباق الباستا، وهناك عروض مختلفة للفرايد التشيكن المقرمشة بتتبيلة ووصفة كرسبي ميلز، منها عرض الـ8 قطع مع البطاطس والكلو سلو، وعرض الـ12 قطعة، و16 قطعة وحتي 21 قطعة مع بطاطس كبيرة وكلو سلو كبير وعيش، أما وجبة الـ Mix Grand فهى تتكون من 8 قطع فراخ مع 8 ستربس وبطاطس وكلو سلو وعيش بـ230 جنيه.


بتحب الـ Pasta ولا Tasa؟

الباستا وطاسات الجبنة من الأطباق اللذيذة التي يُمكنك أن تحصل عليها في "كرسبي ميلز" بجانب الفرايد تشيكن، وهناك أنوع مختلفة من الطاسات منها؛ طاسة سجق وطاسة سوبريم بقطع السلامي المدخنة وطاسة فراخ كرسبي،ويُمكنك الحصول علي باستا كرسبي تشيكن، أو كاجون ماك، جامبولايا بالسجق البلدي، وباستا أرابياتا ووايت صوص بالخضروات.

3 سندوتشات في 3 عيش مختلف

إذا كنت من محبي عيش الراب فيمكنك أن تجرب سندوتش الشاورما والشيش طاووق في عيش الراب، وسندوتش الكرسبي تشيكن، والتشيكن باربكيو في عيش فرنساوي، أما البرجر فلا يفُوتك تجربة الـ Grillo Burrger وهو برجر لحم مع برجر فراخ، أما الMix Boom فهو ميكس من البيف برجر مع الاستربس، وزنجر برجر من صدور فراخ وبرجر فراخ.

FB_IMG_1650734831681عروض كرسبي ميلز


FB_IMG_1650734776098مولو بروست


FB_IMG_1650734765424مولو بروست 

advertisement

All rights reserved. food today eg © 2022